Svar på tal 2

Emma om Svar på tal:
Bra svar tycker jag :))
Får jag fråga var Zober horsemanship är? Har aldrig hört talas om det innan :)

Svar:
Jag själv kan egentligen itne berätta så mycket om det, för jag har inte utvecklat det så mycket ännu.
men jag antar att det är sättet jag valt att lösa problem, men ja har ju inte börjat med det ännu utan det är något som kommer i framtiden. ja har lite svårt att förklara det för ja vet ännu inte själv vad som gör Zober horsemanship till något än. Det är helt enkelt bara sättet jag trnar med Kingen. Att vad ja strävar efter är enbart samspel och Respekt, inget Naturligt direkt så. men mycket av min träning faller tillbaka i natural horsemanship då ja fortfarande använder mig av repgrimman, carrot stick, arbetar löst om ja får möjlighet o tränar efter kroppspråk.

varför jag har valt att kalla det Zober Horsemanship är för att jag utför inte några steg som man gör i natural horsemanship, ja kör inga circling game, vänskapsleken, backa när man drar i svansen utan styr kingen enbart genom ett rep och en repgrimma. jag tror att hela träningen är väldigt bakåt tänkande, backa kommandot använder jag ofta.

Så för att sumera, vad är Zober Horsemanship?
Det är att träna din häst med en grimma eller löst, där all träning görs frammifrån, en tre stegs filosofi för att reda ut problem där det man strävar efter är samspel och respekt, utan att följa något förutsatt program.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0