Usch!

Inte världens mest lyckade dag. Jag i kombination med trötthet funkar inte ihop helt enkelt. Tålamodet försvinner o ja blir skit tjurig. Men det förändrar inte situationen, för dne har varit såhär ett par dagar. Kingen har börjat brunsta och attackerar kingen när ja ska ge dom hö, hon trycker helt enkelt upp honom i ett hörn så fort hon får shansen o han springer för livet. Så idag delade vi av hagen på två.



Så allt är väldigt ovisst om Ettan. Men ingenting är bestämt, vi har henne bara på prov o det är väll tur det.
Red ju en vända idag, jag red Ettan i western sadeln o min lillasyster red King. Vi skrittade bara en kort runda då vi fick vända efter halva, Kingen slog i backen o ville verkligne inte gå fram, ja tänkte då att ja skulle rida iväg med Ettan så att kingen hängde på (brukar funka med andra hästar) men de hjälpte inte o sen fick Ettan panik för hon var för långt från Kingen o stegrade, då mesade jag ur och vände hemmåt. Hästar ska ha alla 4 hovar i marken, annars rider inte jag x) men ja är inte jätte glad på denna häst nu om ja säger så...



/sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0